Kontakt & felanmälan hyresrätter
Har du frågor om din lägenhet?
All information om din lägenhet, felanmälan samt viktig aktuell info, meddelanden om ex. driftstopp, underhåll eller liknande hittar du alltid på Mina Sidor. Det är en bra idé att logga in lite då och då för att hålla dig uppdaterad. Du använder ditt BankID för att logga in.
På Mina Sidor hittar du också mer information om:
Uthyrning
Uppsägning av lägenhet
Din månadshyra eller hyresavi
Fakturafrågor
- Felanmälan
Felanmälan – så här gör du
Om något inte fungerar som det ska i din lägenhet – och det inte är akut – gör du enkelt en felanmälan via Mina Sidor. Logga in med ditt BankID och beskriv ditt problem. Vi hanterar dessa ärenden på vardagar kl. 08:00- 16:00.
Observera! Om felet gäller en vitvara (till exempel kyl, frys eller ugn) behöver du även skicka med en bild på produktnumret. Det hittar du vanligtvis på insidan av vitvaran – till exempel vid luckan eller i kanten av en hylla.
Akuta fel – när du behöver hjälp direkt
Ett akut fel kan till exempel vara en vattenläcka eller ett elfel.
Mån-fre mellan kl. 08:00-16:00 ringer du tfn: 0470-74 88 56 för att anmäla ditt fel. Om något allvarligt händer utanför ordinarie arbetstid, ska du ringa Securitas jour på:
tfn: 010–470 51 84
Jouren är bemannad:
Vardagar kl. 16.00–07.00
Helger och röda dagar – dygnet runt
När du ringer, kom ihåg att tala om:
- Ditt namn och telefonnummer
- Din adress och lägenhetsnummer
- Vad som har hänt – beskriv så tydligt du kan
Hittar du ändå inte det du söker?
Kontakta oss via hyra@gbjbostad.se eller 0470-74 88 56 vardagar kl. 8-16