Kontakta oss
Har du frågor om en bostad som är till salu? Behöver du hjälp med din hyresrätt, eller vill du reklamera något i din bostadsrätt? Oavsett var du befinner dig på resan – före, under eller efter inflytt – finns vi här för dig.
Har du frågor om en bostad som är till salu? Behöver du hjälp med din hyresrätt, eller vill du reklamera något i din bostadsrätt? Oavsett var du befinner dig på resan – före, under eller efter inflytt – finns vi här för dig.
Vill du veta mer om någon av våra hyresrätter eller har allmänna frågor om vad som ingår i månadsavgiften, uthyrningspolicy eller kö-poäng? Du hittar alla kontaktuppgifter till respektive lägenhet på sidan för våra hyresgäster. Där har vi också samlat svaren på många av de vanligaste frågorna vi brukar få om att bo i en av våra hyresrätter eller hur du går tillväga för att söka en lägenhet hos oss.
Hittar du ändå inte det du söker?
Kolla gärna igenom våra Vanliga frågor där vi svarat på många av de vanligaste funderingarna vi brukar få om våra hyresrätter.
På sidan Kontakt hittar du kontaktuppgifter och rätt väg för mer information och hjälp kring hyresrätterna på våra olika orter. Kontaktvägen kan se annorlunda ut beroende på vart hyresrätten ligger, så välj först rätt adress för att hitta rätt. Hittar du ändå inte det du söker är du välkommen att kontakta oss på hyra@gbjbostad.se
Alla våra lediga hyresrätter hittar du på nedan länk. Kika in lite då och då om det är något speciellt du söker. Lediga lägenheter kommer ut efterhand som de blir tillgängliga.
Hyra bostad
Har du frågor om din hyra, faktura, vill säga upp ditt kontrakt eller behöver göra en felanmälan? Här hittar du rätt kontaktväg för just ditt ärende, det kan nämligen se olika ut beroende på vilken ort du bor på.
Kontakt och felanmälan
Kontakta i första hand den mäklare som finns på respektive bostads projektssida. Mäklaren hjälper de dig med alla frågor som rör själva bostaden, frågor om området, avgifter, information om försäljningsprocess, intresseanmälan och så vidare.
Se alla våra bostäderAll information om din bostad hittar du samlad i kundportalen som du fick tillgång till i samband med ditt köp, alternativ i det material du fick vid inflyttning.
Vid brådskande ärenden
Kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer som alltid finns i kundportalen, broschyr från inflyttning och/eller i trapphuset.
Reklamation
Upptäcker du ett garantifel i din bostad anmäler du det här
Övriga frågor
Kontakta alltid din styrelse om du är osäker på vem som tar hand om vad i din förening, vilka regler som gäller och om du söker dokument som rör föreningen och de allmänna ytorna.
Hittar du ändå inte det du söker kan du alltid kontakta oss på info@gbjbostad.se
Om ett garantifel uppstår i din bostad anmäler du det som en reklamation via länken nedan.
Reklamation bostadsrättBostadsrättsföreningen du bor i har en utsedd ekonomisk förvaltare som hanterar alla fakturor och månadsavier. Har du frågor om din faktura eller driftkostnader är det alltid till denne förvaltare du vänder dig. Kontaktuppgifter finns på fakturan men vänd dig till din styrelse för mer information om du inte hittar rätt.
Har du frågor kring GBJ bostad eller vill ta del av pressinformation hör gärna av dig på:
marknad@gbjbostad.se
Våra nyheterAlla våra lediga hyreslägenheter publiceras och förmedlas via HomeQ.se. För att kunna söka en lägenhet hos oss behöver du skapa ett konto där. Det är helt kostnadsfritt, och du behöver bara ett giltigt BankID för att komma igång.
Nej, alla våra lägenheter förmedlas uteslutande via HomeQ. Vi tar inte emot intresseanmälningar eller köhantering via mejl, telefon eller personliga kontakter. På så sätt behandlas alla sökande lika – och det blir tydligt vem som står först i kön.
HomeQ är en digital plattform där du enkelt kan hitta och ansöka om hyreslägenheter. När du registrerat dig börjar du automatiskt samla köpoäng – och ju fler poäng du har, desto större chans har du att få ett erbjudande om visning eller kontrakt.
Om du har frågor om registrering, köpoäng eller hur du söker bostäder, hittar du svar direkt på HomeQ:s egen supportsida. Där finns guider och kontaktvägar för både nya och erfarna användare.
Behöver du reklamera något i din bostad gör du det i formuläret här. Var noga med att läsa igenom informationen ordentligt innan du gör din anmälan.
astighetsförvaltaren ansvarar för akuta och löpande fel i gemensamma utrymmen, som:
Vattenläckor eller elfel i trapphus
Trasiga porttelefoner eller kodlås
Snöröjning, sophantering eller garageportar
Kontaktuppgifter finns i inflyttningsmaterialet, i kundportalen, trapphuset eller via föreningens styrelse.